De watervallen - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Lisanne W - WaarBenJij.nu De watervallen - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Lisanne W - WaarBenJij.nu

De watervallen

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

29 April 2013 | Brazilië, Belo Horizonte

Dag lieve bloglezers,
Wat een fantastisch weekend! Heb echt een compleet ander Brazilië gezien!
We gingen met de 7 mensen uit mijn huis en nog een koppel uit een ander huis, een weekend naar Serra do Cipo. Dat is een plaatsje dat naast watervallen ligt en waar je dus naar toe kan gaan. We vertrokken in een Volkswagen Busje, je weet je zp'n hippie busje, dat was al een ervaring op zich ;) We kwamen aan in een piep klein, tropisch stadje. Alles was in een soort blokhut thema gebouwd, dat zag er heel leuk uit. Ook ons hotel was zo schattig en leuk. Het was klein maar daardoor perfect. Buiten onze kamer hingen allemaal hangmatten. Wellicht hebben sommige de foto op facebook al gezien maar dat was echt genieten! Ik ga echt een hangmat aanschaffen, echt heerlijk. Maar het was natuurlijk ook het uitzicht dat het zo paradijselijk maakte! Ik heb heel veel foto's gemaakt, in de hoop de schoonheid te kunnen vastleggen. Overal was groen! Prachtige bomen, bergen, palmbomen, rivieren; echt prachtig!
Gisteren gingen we naar twee watervallen. Je gaat met een pad omhoog waardoor je eerst bij een kleine komt en aan het eind bij een grote. Beide waren ze mooi maar die grote was geweldig! Voor de waterval was gewoon een meer waar je in kon zwemmen en dan kon je via de rosten naar de waterval klimmen. Nou dat hebben wij natuurlijk wel gedaan! Ook al was het water ijskoud; dit doe je maar 1 keer!! EN.... Er was ook een ruimte achter de waterval! We moesten er behoorlijk voor klimmen en klouteren, met gevaar voor eigen leven, maar het was het waard :)
Vandaag (zondag) gingen we naar een andere waterval. Deze was 3x zo hoog als die van de dag ervoor maar ook heel indrukwekkend! Omdat deze waterval vooral in de schaduw stond vanwege de bergen, was het er best koud en het water was echt IJS koud! Daarom wilde eerst niemand echt het water in. Maar ik als stoere hollandse meid dacht; dit doe je maar 1 keer Lisanne, geen mietje zijn! Dus ik heel stoer in mn bikini naar het water toe maar alleen met m'n voeten erin was al afschuwelijk! Dat water was zo ongelovelijk koud! Ik denk dat je het moet vergelijken met je bad thuis die je vult met water maar de kraan op de koudste stand zeg maar. En dan gooi je er ijs in, en dan spring je er in. Koud dus.. Maargoed alles voor de foto he... dus 1..2..3 HOPPA! Zo dat water in! Het was nog kouder dan ik dacht dus ik gelijk als een gek zwemmen en de foto's zijn ook wel echt geweldig! Na 10 minuten was ik ook wel gewend omdat ik tot op het bot koud was, maar het was zo mooi dat het me eigenlijk niks meer kon schelen. En toen ik sprong volgenden een paar anderen ook snel. Hoe ging dat gezegde ook al weer? Als één schaap over de dam is.... ;)

Het was echt weer een eye-opener. Wat een compleet ander Brazilië zeg! Toen we net weer terug kwamen in de favelle (sloppenwijk) merkte je het verschil helemaal. Hoe volgebouwd en vies het hier eigenlijk is. Maargoed ik heb super foto's en een mooie herinnering. Ben benieuwd wat komende week mij gaat brengen. Volgend weekend staat Rio de Janeiro op de agenda samen met Elisabeth en Michelle dus dat wordt vast ook heel gaaf. Ben benieuwd!
Tot snel!
Liefs Lisanne

Meer foto's op m'n facebook :) gevangenis foto's helaas nog niet binnen :(

  • 29 April 2013 - 07:24

    Sarah:

    Hey Lisanne,

    Leuk je verhalen te lezen. Komen veel herinneringen op van mijn 2 reizen naarde Filippijnen!
    Zo bijzonder om de 2 werelden te zien!
    Ik wil even laten weten dat ik je blog altijd lees en jou veel zegen wens op deze bijzonderr reis!

    Liefs uit Almere
    Sarah
    ( Matthijs en Knufje van Mirthe)

  • 29 April 2013 - 19:18

    Petra:

    Hoi Lisanne,
    Leuk om zo te lezen wat je meemaakt: en dat is een heleboel! Ik vind het leuk om zo mee te mogen genieten. Heel veel plezier en ook zegen bij alles wat je doet en meemaakt.
    Liefs,
    Petra

  • 04 Mei 2013 - 21:35

    Oma Wismeijer/Zwolle:

    Dag Lisanne,
    Hier zaterdagavond, was een zonnige dag. Tuin een bloemenzee. Pappa en Joline hier geweest. Paps ging stenen voor jullie tuin uitzoeken en deed dit voor het gemak maar in Assen........, vanuit Amstelveen 'om de hoek dus'.....Wij genoten van Joline, zoals altijd even vrolijk!! Maandag gaat zij met mams en Yentel en Oma naar Staphorst logeren op een zorgboerderij. Wij gaan dinsdagmorgen daar een 'bakkie doen'. Wat een heerlijk weekend had je bij de watervallen!! Vrolijke foto's daarbij. (een beetje nep eigenlijk, want alleen je teen was nat....., maar goed die Zwollenaren zijn niet wijzer hé)
    We missen je hoor, maar er zijn al 3 weken om gelukkig. We moeten weer eens snel skypen maar je foto'tje is van de iPad verdwenen, hoe??? ra ra. Ach je weet het hé....., we blijven tobben met dat ding.
    Lieverd: wij wensen jou een fijne zondag toe en de zegen van de HEER.
    Dag hoor, heel veel liefs van Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

It's time to travel!!!

Actief sinds 04 April 2013
Verslag gelezen: 776
Totaal aantal bezoekers 19927

Voorgaande reizen:

18 December 2016 - 20 Januari 2017

Oeganda

14 April 2013 - 12 Juli 2013

Brazilië

Landen bezocht: