Spelen,spelen, spelen - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Lisanne W - WaarBenJij.nu Spelen,spelen, spelen - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Lisanne W - WaarBenJij.nu

Spelen,spelen, spelen

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

09 Mei 2013 | Brazilië, Belo Horizonte

Dag lieve mensen!
Mijn laatste verslag was eentje met een zwaar verhaal; de bendeoorlog. Helaas is het nog niet over en hebben we maandag avond weer schoten gehoord. Het klinkt als vuurwerk knallen maar je weet dat dat het niet is..
Maar we zijn veilig en doen nog steeds het werk met de kinderen dus dat gaat onverminderd door.

Afgelopen weekend hadden we een slaapfeestje voor de meiden groep. We hadden de groep van 10 verdeeld over twee avonden. Ik had de zaterdag avond en ik moet zeggen dat het leuk maar zwaar was. Wat een energie!!! Deze meiden hebben natuurlijk nooit zoiets gehad dus ze stonden te stuiteren! En dan zijn ze ook nog eens braziliaans dus alles wordt zeer hard en hoog gezegd.. Pff wat een hoofdpijn krijg je daarvan. Maar ze waren wel super lief. We hebben een speurtocht gedaan, film gekeken, pizza gegeten, allemaal leuke dingen dus. Onwijs leuk om te doen maar een enorme jetlag de dag erna want er was 1 meisje die wat aan haar longen heeft denk ik, hoogst waarschijnlijk door haar vieze leefomgeving.. maar zij lag dus de hele nacht te hoesten. EN.... de meiden waren om kwart over 6 weer wakker en vol van energie! Korte nacht dus.. Zelf ben ik absoluut geen ochtendmens dus dat deed zeer hoor, zo vroeg ;)

Maandag, dinsdag en vandaag waren weer de vaste kinder groepen en meiden groep. Natuurlijk heb ik weer lekker gespeeld en gek gedaan. Eigenlijk heb ik sinds het weekend alleen maar gespeeld. Niet verkeerd dus maar wel vermoeiend hoor.
Vandaag mocht de kinder groep zwemmen en er waren een paar nieuwe kinderen. Één meisje had nog nooit gezwommen. Ik heb haar toen het bad in getild en een beetje leren zwemmen. Erg leuk, grappig en lief. Ze vond het wel mega spannend dus zodra het water dicht bij haar lippen kwam, wilde ze eruit. Ach ja.. volgende week beter.
Een andere jongen die nieuw was, was uitgenodigd door Michelle. Zij was maandag met Fabricio naar een drugshuis gegaan om bijbelstudie met de mannen en jongens te doen. Ze had hen de week ervoor al ontmoet en de mannen toonden toen heel veel enthousiasme over een bijbelstudie dus dat heeft Michelle gedaan. Erg dapper van haar want ik zou niet gegaan zijn. Het ligt namelijk wel diep in de sloppenwijk en je weet nooit of er op één van die mannen gevaar loopt vanwege de oorlog. Maargoed, dat jongetje dat er vandaag was, woonde ook in dat drugshuis. Erg bijzonder dat hij is gekomen. Hij is denk ik rond de 11 jaar en erg lief. Hij was wel heel angstig in het begin maar daarna onwijs op z'n gemak.
Het is fijn om te zien als een kind zich ontspant en geniet van alle spelletjes. Maar het doet ook zeer als je weet uit wat voor een omgeving hij komt en wat zijn toekomst waarschijnlijk is...

Vanmiddag kwamen er vier meisjes voor gitaar les bij Anna. Maar omdat zij het liefst maar twee tegelijk les geeft, gaven ik en Elisabeth de andere twee Engelse les. Ook onwijs leuk om te doen :)

Een paar leuke maar ook vermoeiende dagen dus.
Ik zit nog 2,5 week in dit huis en dan 6 weken in een ander huis. Ik ben echt benieuwd hoe dat zal worden.
Ik denk nog steeds veel aan thuis. Ik kan dat toch niet goed loslaten. Maar overdag ben ik druk bezig dus dan ben ik afgeleid maar 's avonds mis ik m'n familie en ook m'n vriend wel heel erg. Iedereen hier heeft wel van die buien van heimwee, dat is normaal. Ik probeer gewoon maar te blijven genieten en ook op deze manier het thuisfront op de hoogte te houden. Ik zeg het elke keer maar ik vind het echt enorm leuk dat er zoveel interesse is in mijn reis en ik lees alle reacties met plezier :)

Wat er deze week verder nog gaat gebeuren weet ik niet. We gaan niet de sloppenwijk in dus er gebeurt veel spontaan, lekker braziliaans dus ;)

Ik hou jullie op de hoogte!
Liefs van het blondje :)

  • 09 Mei 2013 - 11:17

    Pieter Dol:

    Hoi, Gloria, wat een verhalen zeg.
    Ik kan me er iets bij indenken dat je helemaal brak was na het weekend met de Braziliaanse dames.

    Maar wat is er ook daar een honger naar het Evangelie.

    Sport ze in ieder geval.Ga je een coopertest afnemen?
    Groetjes en Zegen,
    Pieter

  • 13 Mei 2013 - 19:08

    Mam:

    He lieverd,

    Wat kan je toch mooi en gezellig schrijven. Ik zie en spreek je bijna elke dag op Skype, maar ik lees altijd met plezier je berichten. Je schijft het zo beeldend, dan kan ik bijna het plaatje voor mijn ogen zien hoe of het allemaal gaat. Ik vind het bijzonder dat je zo leuk contact hebt met die kinderen, dat is echt jouw gave. Jij kan kinderen over de streep trekken, gewoon door jezelf te zijn met je gezelligheid. Ik denk elke dag aan je, en bid natuurlijk voor je.

    Ik zie weer uit naar je volgende blog....kus mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

It's time to travel!!!

Actief sinds 04 April 2013
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 19934

Voorgaande reizen:

18 December 2016 - 20 Januari 2017

Oeganda

14 April 2013 - 12 Juli 2013

Brazilië

Landen bezocht: