Rio de Janeiro - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Lisanne W - WaarBenJij.nu Rio de Janeiro - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Lisanne W - WaarBenJij.nu

Rio de Janeiro

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

05 Juni 2013 | Brazilië, Belo Horizonte

Ola mensen!
Sommigen zullen al vast wat afschuwelijk mooie foto's op Facebook voorbij hebben zien komen, maar Rio de Janeiro was dus geweldig!
Na een lange burreis kwamen we 's ochtends om 7 uur in Rio aan. We pakten gelijk een taxi naar onze hostel en hoopten daar gelijk lekker op bed even te kunnen slapen. Maar check in was natuurlijk pas in de middag, dus dan maar even omkleden en de stad in.
Helaas regende het vrijdag dus konden we niet veel doen. We zijn wel even in een park geweest maar toen het weer echt slecht werd, zijn we naar een shopping mall gegaan. Daar hebben we natuurlijk lekker rond gestruind en geluncht. Ik had daar nog een prachtige jurk gezien maar die was helaas echt te kort, jammer!!
We gingen rond 5 uur naar de hostel om daar nog lekker te relaxen. In de hostel ontmoetten we een groep jongeren van rond de 23, uit Sao Paolo. Ze waren erg aardig en super gezellig en we hebben heel leuk met hun gekletst. Vooral drie meiden die engels praten waren zo super lief en gezellig, dat klikte gelijk. Ze waren van plan die avond uit te gaan in een club en vroegen ons mee. Voordat we naar Rio gingen hadden we afgesproken niet uit te gaan omdat met z'n vieren niet veilig is. Maar nu deze groep, met ook sterke mannen, ons mee vroeg, wilde we het toch wel heel graag. Normaal zo ik niet zo maar met vreemden de stad in gaan maar deze leuke en lieve mensen waren echt te vertrouwen. Ruth wilde helaas niet mee uit dus besloten we dat die vrijdagavond Elisabeth en ik mee uit zouden gaan en zaterdagavond Elisabeth en Else en dan bleef ik met Ruth in de hostel. Ik heb die vrijdagavond echt een fantastische avond gehad! Het was niet echt een club maar meer een concertzaal met twee balkons waar je ook staan en dansen, het zag er onwijs gaaf uit. Eerst was er een optreden van een Afrikaanse band, super gaaf, en daarna kwam een dj. De sfeer met onze nieuwe vrienden was super gezellig en ze hebben heel goed op ons gepast! Echt een top avond dus!
Zaterdag, ondanks een hele korte nacht slaap, zijn we 's ochtends naar het Christus beeld gegaan. We gingen met een taxi omhoog naar een bepaald punt waar je vanaf toen met busjes omhoog moest. Deze busjes brachten dus mensen op en neer van en naar het Christus beeld. Maar dit systeem was niet zo praktisch want er stond een rij van wel 3 uur!! Echt eindeloos.. We baalden enorm want we wilden 's middags naar het Copacabana strand. Maar Elisabeth en Else gingen een oplossing zoeken terwijl ik en Ruth heeeeeelemaal achterin de rij stonden. Uiteindelijk kwam Else naar ons toe en zei dat Elisabeth voorin een gozer had gevonden die had gevraagd of wij bij hem in de rij wilde staan, het antwoord was natuurlijk JA! Maar toen ik daarheen liep voelde ik me zo schuldig, die mensen vooraan staan al uren in de rij en dan piepen wij er zo even tussen.. Toen we voorin de rij aankwamen vroegen we aan de vrouwen achter de jongen of het goed was dat wij hier kwamen staan. Ze knikte twijfelachtig ja en dus wij voegde in. Één vrouw vroeg waar we vandaan kwamen dus ik legde haar uit dat we uit Nederland kwamen en in Belo Horizonte vrijwillerswerk deden. Volgens mij vond ze ons toen een stuk leuker en heb toen nog even met haar gekletst. Maar toen moesten we al het busje in en uiteindelijk waren we na 10 minuten in de rij te hebben gestaan, al boven! Echt wel slecht van ons ;)
Het uitzicht boven was fantastisch! Het beeld was zo groot en indrukwekkend! Het was wel heel druk boven met al die mensen die met het beeld op de foto proberen te gaan. Maar het heeft prachtige foto's opgeleverd.
Die middag zijn we lekker op het strand gaan liggen. Ik had na twee nachten met de bus en het uitgaan maar 5 uur slaap gehad en was dus kapot. Maar het strand was prachtig en de zee heerlijk dus daar ontspan je wel van. 'S avonds bleef ik met Ruth in de hostel en hebben we gezellig gekletst maar hebben we ook even wat slaap gepakt. Even bijtanken was wel nodig...
Zondag alweer de laatste dag. 'S ochtends vroeg gingen we met twee kabelbanen de suikerbroodberg op. Ook een onwijs mooi uitzicht. We hebben zaterdag en zondag onwijs geluk gehad met het weer; namelijk stralende zon. Als het het hele weekend zo bewolkt als vrijdag was gebleven, dan zouden de uitjes naar het Christus beeld en de suikerbroodberg behoorlijk in he water zijn gevallen. Zondagmiddag hebben we nog op het Ipanema strand gelegen maar aan het eind van de middag was het echt tijd om de koffers te gaan halen en naar het busstation te gaan. Om 6 uur reden we met pijn in ons hart weg uit Rio. Wat een top stad en wat een leuke mensen hebben we ontmoet. Overal kwamen we wel in contact met mensen en hebben we gelachen. Dat was wel één van de leukste dingen dit weekend, al die leuke gesprekken.
Een weekend was eigenlijk te kort. Als het kan, wil ik ooit nog eens terug naar Rio om nog meer te zien en te beleven.

Gisteren (maandag), na eerst lekker uit te hebben geslapen, ben ik naar het nieuwe huis vertrokken. Ik heb afscheid genomen van het Rock house en begin nu in het Reborn house. Ik kijk met een goed gevoel terug op m'n tijd in de Rock house. Ik heb er echt veel gedaan en gezien! Zes weken daar zijn echt voorbij gevlogen. Maar het is ook goed om nu nog even wat anders te doen. Het Reborn house richt zich veel op creatieve projecten met kinderen in het buurcentrum, op tienermoeders en op kinderen op de straat. Zo ga ik straks ook op vrijdag 's nachts van 6 tot 10 de straat op om met kinderen in contact te komen en wat hulp te bieden of gewoon wat leuks te doen. Ik denk dat ik hier ook weer onwijs heftige dingen ga zien maar ook een hele leuke tijd zal beleven. Mijn kamer is in ieder geval al super; een twee persoonsbed en een eigen badkamer! Wat een luxe! En de mensen in dit huis zijn ook super lief, we hadden net een speciale maaltijd met allemaal lekkere gebakjes en cake voor mijn welkom, echt leuk!

Ben benieuwd wat ook hier weer op mijn pad zal komen en wat voor rol ik hier zal vervullen. Ik hou jullie op de hoogte!!
Liefs van 'de nu wel echt heel erg bruine' Lisanne :)

Waarschuwing: bijgevoegde foto's kunnen jaloezie veroorzaken bij mensen die al heeeeel lang geen strand gezien hebben ;)

  • 05 Juni 2013 - 09:15

    Pieter :

    Dit ziet er echt wel gaaf uit hoor. Dank voor je waarschuwing, Gloria. Echt top van je. Dank voor je meeleven. Nu ik je foto's zo zie dan lijkt het er zo maar op dat je aan het genieten bent. Mooi hoor!
    Even onder ons: afgelopen zaterdag was de EO JD. Was ook echt toppie! Ik laat geen foto's zien want jaloezie zou op de loer kunnen liggen haha, groet u

  • 06 Juni 2013 - 12:02

    Helma :

    Hoi Lisanne wat maak je veel mee zeg straks vind je Ned. Maar heel erg saai
    Maar ff over de zon die schijnt hier nu ook hoor en het is super lekker weer ( eindelijk )
    Gr. En geniet nog maar lekker :-) xx Helma

  • 15 Juni 2013 - 19:34

    Astrid Van Lenten:

    Hoi!
    Wat leuk om je verhalen te lezen.
    En wat maak je veel dingen mee.
    Fijn dat je er ook van kunt genieten.
    Heel veel zegen de laatste maand
    Liefs van ons drie-en

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

It's time to travel!!!

Actief sinds 04 April 2013
Verslag gelezen: 613
Totaal aantal bezoekers 19940

Voorgaande reizen:

18 December 2016 - 20 Januari 2017

Oeganda

14 April 2013 - 12 Juli 2013

Brazilië

Landen bezocht: