Morgen is het zover! - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Lisanne W - WaarBenJij.nu Morgen is het zover! - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Lisanne W - WaarBenJij.nu

Morgen is het zover!

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

18 December 2016 | Nederland, Amstelveen

Morgen is het na maanden plannen dan eindelijk zo ver! Wat leuk dat je (weer) betrokken bent bij mijn reis! Het is inmiddels alweer drie jaar geleden dat ik naar Brazilië ging. Misschien heb je toen ook een blog van mij gelezen omdat ik je lastig viel op Facebook of omdat je het gewoon super leuk vond om mijn avonturen te volgen. Eitherway, het is weer tijd voor een nieuw avontuur!

Dit keer combineer ik mijn avontuurlijke drang met mijn studie: verloskunde! Samen met twee klasgenoten ga ik onderzoek doen in Villa Maria Hospital, Masaka. Wij hopen daar te kunnen uitzoeken waarom de zwangeren niet naar hun zwangerschapscontroles gaan. Hier in Nederland gaan de meeste zwangeren braaf naar hun 15-20 controles. Hiermee worden moeder en kind goed in de gaten gehouden en kan er op tijd worden ingegrepen bij een medische indicatie. In Oeganda ligt dat helaas anders. Vrouwen komen vrijwel niet of amper op controle. Vaak minder dan 5 keer in de hele zwangerschap! Wij willen d.m.v. interviews uitzoeken wat redenen zijn om wel of niet te komen. Is het de afstand? Is er een financiële drempel? Zien vrouwen het simpelweg als onbelangrijk? Dat hopen we te gaan uitzoeken. Het Villa Maria Hospital heeft de afgelopen jaren ook verloskunde studenten uit Amsterdam begeleid en ook dit jaar hadden ze weer plek. Aangezien voorgaande studenten daar een fantastische tijd hadden gehad, was de keuze snel gemaakt.

Dus, dat is even een korte beschrijving voor als je je afvraagt "Waarom Oeganda?" Ik hoop weer snel wat van me te kunnen laten horen. Het is nog onbekend of ik wel goede wifi heb dus wellicht blijft het voor jullie wel lekker rustig ;) Tot snel!


  • 18 December 2016 - 16:41

    Sanderijn:

    Het nuttige met het aangename combineren, al vraag ik mij af hoe aangenaam het "zwanger zijn" moet zijn überhaupt in Oeganda en voor de vrouw daar.
    Ontzettend veel plezier toegewenst en ook qua het ervaren van deze nieuwe indrukken.
    Ik zal je blogs met interesse bijhouden!
    Enjoy!!

  • 18 December 2016 - 18:09

    Oma Wismeijer Uit Zwolle:


    Ik wens jou een veilige reis naar weer een bestemming die je nog niet kent...
    Mijn gebeden zullen er dagelijks voor jou zijn Lisanne!
    Je bent dapper en ik weet in mijn ❤️ "...JIJ GAAT ER VOOR"

    GA MET GOD EN HIJ ZAL MET JOU ZIJN !!!

    Dikke knuffel en goeie tijd daarginds in Oeganda!

  • 18 December 2016 - 18:44

    Nori Jorna :

    Heel veel succes daar. Ik ben er ook geweest en heb enig idee waarom de vrouwen weinig Nasr controle komen maar wil heel graag op de hoogte gehouden worden van je ervaringen en onderzoek .... en lekker chillen in Masaka als je vrij bent als je tijd hebt kijk dan ook nog ff op kiminoeganda.nl , zij heeft een mooi ondervoedingsproject in Kyotera , niet ver van jullie vandaan in een klein ziekenhuisje Kyotera Medical Centre.... goede reis en veel plezier ! En ga ook eens naar een kerkdienst daar , dat is zo bijzonder lieve groet

  • 19 December 2016 - 03:46

    Karin (zus Van Marleen):

    Hoi Lisanne,

    Wat super gaaf wat je gaat doen! Wat een avontuur :D Ik ben een beetje jaloers op je hoor! Hoop dat je onwijs veel zal leren van de mensen daar en ook zal genieten van de cultuurverschillen en de natuur. Maar als ik me herinner hoe goed je met alle veranderingen omging tijdens je tijd in Brazilië, dan komt dat vast helemaal goed. Veel liefs uit Nepal!

  • 19 December 2016 - 07:05

    Walter:

    Hoi Lisanne,

    Super dat ik weer bij je avonturen betrokken mag zijn. Zal zo af en toe even bijlezen. Een leerzame en zegenrijke tijd toegewenst. Ik zal Vera ook op de hoogte brengen zijn hoopt komend jaar Verpleegkunde te gaan doen.

    Hartelijke groet,

    Walter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

It's time to travel!!!

Actief sinds 04 April 2013
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 19920

Voorgaande reizen:

18 December 2016 - 20 Januari 2017

Oeganda

14 April 2013 - 12 Juli 2013

Brazilië

Landen bezocht: